måndag 23 mars 2009

IPhone

Här sitter man då.. Äntligen fått tag på en Mac och laddat ner filerna som behövs för att börja utveckla IPhone applikatopner. Men innan man drar igång så kände jag att jag ville få lite mer information och tips om vad man startar med och vad som kan göras.. Det första jag gjorde var att ladda hem lite instruktionsfilmer till ITunes.. 4,5 timme... "nice" tänkte jag! Nu har jag och göra hela veckan bara med filmerna..

Placerade mig vid datorn och kolla igenom de första 5 filmerna. var inte så tungt som jag trodde och inte så mycket nyttig information som jag trodde heller..

Känner väl att man kanske själv måste läsa igenom lite exempelkod på olika program som redan är gjorde. Jag brukar själv lära mig snabbare då.

Är programmerare i grunden men det var ett tag sedan jag satte mig och kodade på riktigt. Kanske 1,5-2 år eller så. Bara blivit webb programmering, php och html osv..

Inga kommentarer: