fredag 24 juli 2009

Skåne besök 17-19 juli

I helgen var tjejen och jag neråt skåneland och besökte vänner. Resan ner gick riktigt bra och det var inga problem att köra hela sträckan på en gång. Annars brukar det bli tråkigt och tröttsamt att köra i 3 timmar. Som tur är var det bra väder och vägarna fina. När vi kom till Lund stannde vi först och åt på Velvet eftersom vännen vi skulle träffa hade lite kvar på en laboration. Usch va tråkigt det är att hålla på vid 20-21 på kvällen! Vi hann även med att kolla lite på Gothia Cup när vi satt där med varsin pizza. Efter det gick vi en runda i stan. Precis lagom till att vi ska gå tillbaka för att möta upp T så börjar det spöregna! Bara på 5-10 minuter hinner man bli riktigt blöt. Vi möter T vid Velvet och åker sedan direkt hem till henne.

T bor i en femma strax utanför Lund. Mycket mysigt ställe med etage i lägenheten som skiljer rummen åt. Det blir lite ost och kex + vin och jag segar till mig ganska mycket. Vinet (rött) gör ju att man blir trött ändå även om man kört 30 mil.

På morgonen bjuds vi på en härlig frukost och kaffe till dem som är lite sega av sig.. (jag till exempel) Eftersom vi inte käkar frukost förrän runt 11 så hoppar vi över lunchen. Vi ska nämligen in till Lund igen och träffa fler av tjejens kompisar.

Mer kommer...

Jag har placerat min blogg i Kalmarbloggkartan.se!

Inga kommentarer: