torsdag 16 juli 2009

Tung förlust Kalmar

0-2 är inget bra resultat!
Men det är heller inget resultat som gör att vi kan säga bye bye redan!

- Helt klart startade Kalmar FF väldigt nervöst. Man gav bort bollen väldigt enkelt och direkt innan man hunnit passa två gånger inom laget.

- Det var första-touchar som gick i båge och till en vit spelare, det var långa genomskärande passningar som till slut fångades upp av vita hela tiden istället för att ta ner bollen och kontrollera den när det fanns tid till det. Passa inom laget istället för att chansa mellan en massa ungrare. Det fanns tid och det fanns passningsalternativ. Ungrarna var inget lag som pressade speciellt hårt, det fanns gott om tid och det visade Kalmar FF stundtals.

- Jag är besviken när det gäller det. Man borde vara så smart som spelare att man kan läsa av det och känna av att det finns tid. Till och med Rasmus som brukar vara kylan själv hade lite bråttom tycker jag.

- Domarna har diskuterats en hel del på olika bloggar och i tidningar. Jag satt själv framför tv:n och anmärkte på att det kommer inte att gynna Kalmar FF när de får spela utan sin fysik. Ungrarna föll som käglor som blivit omkullblåsta och det verkade som om de hade koll på hur domaren skulle lägga sin nivå. Man hade fått höra hur de skulle vara ett tufft lag men det såg jag inget av. Domaren blåste lika mycket åt båda håll men det var Kalmar som gick förlorande ur den duellen för att man inte hade kollat upp domaren.

- Linjemannen som skulle ha koll på Kalmar spelarna första halvlek gör ingen bra match. Han kunde kommit från allsvenskan... Det jag reagerade på är att den gången Mendes prickade stolpen så var han onside på reprisbilderna och så var det en gång till när David Elm kom igenom tror jag. Återigen så visade bilderna att det fanns en vit bakom honom men ändå så vinkar "nissen" av för offside. Ungrarna blev bara blåsta en gång vad jag kan minnas av honom i andra halvlek.

- Allt som allt ska KFF kunna göra en bättre match. Dessutom borde man ha bytt in spelare tidigare när det är så pass varmt som 33 grader. Ungrarna visste det och gjorde mål för att man fått in nya krafter. Hade man spelat med lite självförtroende och chansat lite hade man fått göra något mål och då hade det varit skillnad till hemmamatchen. Som det är nu måste man köra full fart från början och ställa upp med ett mycket offensivt lag. Börja redan på lördag mot BP att testa laget som ska spela tycker jag. Sobra, Elm och Dauda. Släng in Santos med 20 minuter kvar istället för Elm och låt honom komma in lite!

Inga kommentarer: