fredag 29 maj 2009

Annonseringsbrott.. fy fan!

Vad ledsen man kan bli på alla dessa annonser i tidningar!
Satt i veckan vid frukostbordet och läste i barometern, som är en lokal tidning i Kalmar, tittade i sportdelen och läste lite serier. Får då syn på en annons om erbjudande att köpa kattmat på djurkompaniet! Köp ett paket för 10kr står det. Härligt tänkte jag, eftersom vi har en gullig liten hankatt så passar det ju bra. Jag åker till butiken dagen efter, varan är då redan slut! Irriterande inte sant? Frågar om det kommer in mer? Personalen svarar att det kommer en leverans om två dagar. Två dagar senare besöker jag och tjejen butiken igen. Dem har då fått in kattmaten. Vi tar varsin påse och ställer oss i kön (erbjudandet var 1 påse/kund).

Vi får då höra att erbjudandet inte gäller längre. Varför inte undrar vi? Ni har ju fått in nya och erbjudandet gäller till den 29/5. Då svarar dem att de fått in ett begränsat antal som de får sälja för erbjudandet pris (10kr/påsen) och att dem är slut. Vi orkar inte stå där och tjata så vi handlar lite andra saker och åker hem.

Dagen efter kollar vi i samma tidning igen och jag retar upp mig lite på att vi inte fick köpa påsen som erbjudandet lovade! Jag klipper ut annonsen och drar till djurkompaniet igen. Ställer mig och ska köpa påsen och lyckas närapå innan en annan av personalen kommer fram och säger att det erbjudandet gäller inte längre! Jag påvisar att enligt annonsen gäller erbjudandet till den 29/5. Hon säger då att dem varorna tog slut igår morse. Konstigt tycker eftersom här står jag med en påse! Det var bara ett visst antal påsar som de fick sälja för 10kr säger hon då och att dem är slut, de nya som de köpt in har de fått betala fullpris för. Det förstår jag påpekar jag, men erbjudandet gäller till den 29/5 och varan är inte slut som ni reserverar er för. Alltså kan jag köpa den? Vi diskuterar fram och tillbaks men jag lyckas inte övertala henne. Till sist säger jag att hon kan hälsa chefen att det är ju inte roligt bli hitlurad att köpa något som inte finns! Sen går jag ut..

Kan man inte klaga hos någon så de får böter för en sån sak?

Inga kommentarer: