måndag 11 maj 2009

Veteran

Man skulle kunna kalla mig veteran när det gäller dans, bugg enbart! Tro inte att jag är en sån där latinare eller dansbandshippi! Nej tack! Hederlig svensk bugg, riktig bugg! Inte sån där gammal bugg som gamla gubbar lär ut i skolan eller den du får se på program som Lets Dance heller för den delen. Ta och kolla klippet så fattar du! Hehe!


Jo för att återkoppla till rubriken då. Det är så att jag börjat tävla igen. Usch eller pusst kan man säga. Jag som trodde att jag inte kunde bli nervös igen inför en tävling med det märktes att man varit borta i 5 år.
Jag och tjejen var alltså i Jönköping i lördags och dansade. De som ville från Spinnrockarna i Kalmar kunde åka gemensamt i en hyrd buss till Jönköpingstävlingen. Så då passade vi på. Man blir lite seg efter en busstur så vi värmde lite, käkade lite och så dansade vi lite till. Sen var det vår tur. Vi kom på en till slut på 16:e plats av 28, vilket är väl godkänt för första tävlingen. Vi var nöjda bägge två.
Riktigt roligt men samma nackdel som "förr i tiden" är ju att det tar sådan tid. Ofta är man borta hela dagen från ca 07.00 - 22.00 eller rentav kommer man hem efter midnatt! Det borde finnas fler tävlingar på nära håll. Kanske blir det en tävling i stan nästa år.. vem vet!

Inga kommentarer: